ICT Concept actueel
Nieuws
Referentie KBS Advocaten: Als je servers dreigen om te vallen
24/06/2021 -‘Onze eigen servers dreigden om te vallen. Na jaren te hebben gewerkt met servers in eigen beheer, kozen we vorig jaar voor een migratie naar de cloud. Die totale ontzorging waarnaar we op zoek waren, is zeker behaald. Al kende de migratie ook wat uitdagingen, zoals een probleem met de printerdriver.’ Welke voordelen en uitdagingen de transformatie naar de cloud voor dit kantoor had, leest u hier.
Een gesprek met Rogier de Snoo (Office Manager KBS Advocaten):
Rogier werkt al zo’n twintig jaar bij KBS Advocaten. Hij begon als ondersteunend secretarieel medewerker en werkte zich langzaam op in de rol van Office Manager. Al zo lang hij zich kan herinneren, werkt het kantoor met ICT Concept samen. ‘Ik weet nog dat ICT Concept hier al rondliep toen we nog met fysieke bandjes werkten.’
Doordat Rogier altijd affiniteit heeft gehad met ICT, was het logisch dat deze discipline onder zijn verantwoordelijkheid als Office Manager viel. ‘Het was dan ook niet zo vreemd dat we, toen de servers door de hoeven dreigden te zakken, met ICT Concept spraken over de mogelijkheden.’
Foutmeldingen horen erbij
KBS koos voor cloud werkplekken door de diverse voordelen, zoals het uitbesteden van support, back-up en onderhoud. Ook valt het Rogier op dat het werken sneller gaat. Al duurde het wel even voordat de omgeving daadwerkelijk draaide zoals het hoort. Dit kwam door een aantal foutmeldingen die te maken hadden met de diversiteit aan systemen die met elkaar moesten praten. Hierdoor ging het soms mis tijdens het werken in Microsoft Word. Bovendien had het kantoor te maken met een probleem in relatie tot de printerdriver. ‘Ook al lagen deze meldingen bij andere partijen, ICT Concept pakte het op én regelde het.’
Voor KBS is het van meerwaarde dat ICT Concept een Lexxyn Groep Partner is, evenals NEXTlegal en Helder Telecom & ICT, waarvan het kantoor ook diensten afneemt.
‘Als er ergens een fout ontstaat, bel ik ICT Concept. Zij nemen het probleem uit handen en stemmen achter de schermen af met elkaar, of met eventueel derde partijen. Dat geeft rust en gemak. ICT Concept zegt niet ‘het ligt aan jullie’. Dat is fijn.’
‘We hoeven niet door een bos van mensen om te bereiken wie we nodig hebben.’
Het zit goed
Als we Rogier vragen naar de reden waarom hij nooit is overgestapt naar een andere IT-partij zegt hij: ‘Wellicht is het nemen van verantwoordelijkheid voor de gehele ICT-omgeving, de reden dat we nooit naar een ander zijn gegaan. Al hebben we weleens een second opinion aangevraagd. Deze partij heeft destijds de diensten en offertes een keer onder de loep genomen. Gelukkig bevestigde zij alleen wat wij al wisten: dat we bij ICT Concept en de Lexxyn Groep goed zitten.’
Belangrijk voor thuis
Ook al vóór de coronacrisis werkten veel medewerkers van het kantoor vanuit huis. Belangrijk voor het werken vanuit huis is volgens Rogier een goede netwerkverbinding. ‘Daar moeten we de medewerkers nog wel opvoeden, maar daaraan wordt gewerkt. Verder is alles prima ingeregeld: ESET beveiliging, twee factor authenticatie, beveiligde e-mail en een goed spamfilter.
Dit zijn allemaal manieren om veilig en eigentijds werken na te streven. Daarbij helpen ook de periodieke gesprekken met ICT Concept. De communicatielijnen zijn kort, onze ICT Concept accountmanager bezoekt ons vier keer per jaar, en we hebben een vast contactpersoon voor vragen of bij problemen. We hoeven niet door een bos van mensen om te bereiken wie we nodig hebben.’
Nog lang niet klaar
Het volgende project dat op stapel staat, is de overstap van FORTUNA naar NEXTmatters. Rogier: ‘Daaruit volgt dan ook een project met Helder Telecom & ICT, waarbij we een integratie krijgen vanuit de telefooncentrale met klantkaarten binnen NEXTmatters. Op die manier kunnen we werken aan het verder optimaliseren van de cliënttevredenheid. We hebben er, mede door de samenwerking met ICT Concept, het volste vertrouwen in dat dit traject naar tevredenheid opgepakt en afgerond wordt.’
Meer weten over werken in de cloud met ICT Concept?
Bekijk de informatie over het Cloud Pack: alles geregeld voor een vast bedrag per maand.
Overig nieuws
- 08/07/2024When the hack hits the fan: 7 stappen voor als u gehackt bent
- 29/04/2024De risico's van Artificiële Intelligentie in de juridische sector
- 23/04/2024Microsoft Intune; waarom iedere juridische dienstverlener deze tool zou moeten hebben.
- 22/03/2024Webinar | Aangetekend Mailen voor de juridische sector
- 14/02/2024Tegeltjeswijsheid #1: notarissen moeten notarissen
- 07/02/2024Kwaliteit boven alles: waarom de Modellengenerator de standaard zet voor juridische documentautomatisering
- 03/01/2024Je hoeft het als notaris écht niet alleen te doen
- 07/12/2023Efficiëntie verbeteren, kosten verlagen, betere resultaten
- 20/11/2023Deurwaarders in het tijdperk van data: hoe Business Intelligence, overnames en innovatie de sector veranderen.
- 01/11/2023ICT Concept Nieuwsbrief - 3e kwartaal 2023