ICT Concept actueel
Nieuws
Als accountant een contractgenerator onder eigen naam in de markt zetten; hoe doe je dat?
22/02/2021 -Steeds meer accountantskantoren zoeken naar alternatieve businessmodellen. Enerzijds om de service richting de klant te verbeteren, anderzijds om leads en extra omzet te genereren. Een contractgenerator is een uitermate interessant middel om deze doelen te realiseren. De Modellengenerator maakt het makkelijk om in eigen huisstijl een oplossing voor het genereren van overeenkomsten in de markt te zetten. Welke stappen je daarvoor doorloopt, vertellen we je hier.
Waarom zou je een eigen contractgenerator willen?
Een contractgenerator, zoals De Modellengenerator, is een online tool, waarmee jouw klanten op geautomatiseerde wijze juridische documenten maken. Zij maken zelfstandig, aan de hand van een slimme beslisboom, een contract op maat. In een handomdraai worden overeenkomsten gecreëerd die conform wetgeving zijn en waarin de variabelen op een intelligente wijze zijn verwerkt. Niets wordt vergeten. Met een dienst zoals deze profiteer je van onderstaande voordelen.
- Je biedt een extra service aan je klanten.
- Je kunt een nieuw verdienmodel lanceren.
- Het is mogelijk om een vaste prijs per overeenkomst te vragen.
- Deze online tool is inzetbaar als leadgenerator.
- Je kunt bepaalde werkprocessen automatiseren.
- Je bespaart tijd doordat klanten zelfstandig de overeenkomst op kunnen stellen.
Welke stappen doorloop je?
Om een online contractgenerator, op basis van de Modellengenerator, onder jouw naam en in jouw huisstijl in de markt te zetten, voer je de volgende stappen uit.
Stap 1. Onderzoeken contracten
Na een kennismakingsgesprek stuur je de contract(en), waarvan jij denkt dat ze interessant zijn voor deze tool, aan ons toe. Samen bekijken we de variabelen en excessen in deze contracten. Op deze manier krijgen we de inrichting van de beslisboom inzichtelijk. Kortom, we onderzoeken het contract tot in detail. Bovendien bespreken we mogelijke koppelingen met andere applicaties binnen jouw sector die het proces voor de gebruiker vergemakkelijken.
Stap 2. Bepalen marktfitheid product
Op basis van stap 1 weten we wat de kosten zijn om jouw contract(en) in de Modellengenerator in te bouwen en het aan te passen aan de uitstraling van jouw organisatie. De volgende stap is bepalen of het product aansluit bij de behoeften van de markt. Samen gaan we aan de slag met de volgende vragen:
- Op welke doelgroep richt je je?
- Wat is daarbij de behoefte in relatie tot het genereren van dergelijke contracten?
- Wat is de afnamepotentie?
- Welke prijs wil de doelgroep hiervoor betalen?
- Hoe ga je het product in de markt zetten? Welke communicatiemiddelen en -kanalen zet je in?
Op basis hiervan kun je een Return On Investment (ROI) maken, die onderdeel kan uitmaken van een businesscase.
Stap 3. Bouwen
Kies je er op basis van bovenstaande stappen voor om aan de slag te gaan, dan bouwen we jouw contract in de Modellengenerator in. Wens je een koppeling met een externe applicatie? Dan onderzoeken wij samen met de betreffende leverancier wat technisch nodig is om die koppeling te realiseren.
Stap 4. Vormgeven in jouw huisstijl
Om de generator aan jouw bedrijfsuitstraling te laten voldoen, gaan we het ontwerp op een aantal onderdelen aanpassen aan jouw look & feel. We ontvangen hiervoor graag huisstijlelementen. We bepalen de URL waarachter de contractgenerator komt te draaien. Hierbij wordt volledig rekening gehouden met de uitstraling van jullie kantoor.
Stap 5. Testen van jouw contractgenerator
Zodra stap 3 en 4 zijn uitgevoerd, kun jij met je klanten gaan testen. We adviseren je om een klant te zoeken die deze tool ook uitgebreid onder de loep wil nemen. Aan ons koppel je terug waar jullie tegenaan lopen en welke variabelen eventueel missen.
Stap 6. Livegang
Zodra de tool uitvoerig is getest, is deze klaar om in de markt gezet te worden. We leveren de generator op zoals toegezegd, waarna jij aan de slag kunt hiermee.
Praktijkcase advieskantoor Felix
Een contract- én online leadgenerator; dat is de Modellengenerator voor Felix. Felix is een MKB-advieskantoor in IJsselmuiden, met dienstverlening op de gebieden administratie, financiën, fiscaal en juridisch. Jos Felix: ‘Professionals in de hippische sector creëren met onze tool, voor een vast bedrag per maand, waterdichte contracten; snel en accuraat. Bovendien voorzien we MKB-ondernemers nu binnen een handomdraai van foutloze en juridisch écht goede overeenkomsten.’ De gehele case lees je hier.
Als Special Product Advisor voor de Modellengenerator, kan ik samen met jou een Return On Investment (ROI) voor jouw organisatie maken. Heb je hier interesse in, neem dan even contact met mij op. Dat kan via Linkedin of via Aart@Modellengenerator.nl.
Overig nieuws
- 08/07/2024When the hack hits the fan: 7 stappen voor als u gehackt bent
- 29/04/2024De risico's van Artificiële Intelligentie in de juridische sector
- 23/04/2024Microsoft Intune; waarom iedere juridische dienstverlener deze tool zou moeten hebben.
- 22/03/2024Webinar | Aangetekend Mailen voor de juridische sector
- 14/02/2024Tegeltjeswijsheid #1: notarissen moeten notarissen
- 07/02/2024Kwaliteit boven alles: waarom de Modellengenerator de standaard zet voor juridische documentautomatisering
- 03/01/2024Je hoeft het als notaris écht niet alleen te doen
- 07/12/2023Efficiëntie verbeteren, kosten verlagen, betere resultaten
- 20/11/2023Deurwaarders in het tijdperk van data: hoe Business Intelligence, overnames en innovatie de sector veranderen.
- 01/11/2023ICT Concept Nieuwsbrief - 3e kwartaal 2023