Alles voor elkaar ten tijde van corona

Alles voor elkaar ten tijde van corona

13/03/2020 -

De corona uitbraak vraagt van veel organisaties momenteel het uiterste op het gebied van handelingssnelheid, flexibiliteit en samenwerking. Het voorkomen van de verspreiding van het coronavirus vraagt een gezamenlijke inzet van de hele maatschappij, daarom volgen ook wij de berichtgeving en de adviezen van het RIVM op de voet. Zo proberen wij ons steentje bij te dragen zodat iedereen veilig en gezond, doch zo normaal mogelijk, kan blijven doorwerken.

Wij informeren onze klanten over de maatregelen die wij nemen om te zorgen dat onze dienstverlening blijft verlopen zoals men van ons gewend is.

Onze maatregelen op een rij:

  • Alle medewerkers van ICT Concept werken in principe thuis. Werkzaamheden waarvoor aanwezigheid op een van onze zes vestigingen toch noodzakelijk is worden uitgevoerd met een minimale bezetting en in streng overleg. Door onze landelijke spreiding zijn veel collega’s en afdelingen al gewend om op afstand of onafhankelijk van locatie met elkaar samen te werken. Klanten merken hier in de praktijk dus niks van.

  • In onze aanpak is ervoor gezorgd dat de collega’s die zich bezighouden met de continuïteit en ondersteuning van onze dienstverlening op een veilige manier hun werk kunnen blijven doen. 

  • Werkzaamheden die bij klanten op locatie uitgevoerd moeten worden, bespreken wij met per situatie hoe deze het beste opgepakt kunnen worden. Onze collega’s van de betrokken afdelingen nemen hierover indien nodig contact met op met onze klanten.

  • Al onze overleggen (intern en extern) worden zoveel mogelijk via Microsoft Teams gedaan, of verplaatst als dit echt geen optie is. Evenementen worden niet bezocht of geannuleerd zolang de adviezen van het RIVM gelden.

  • Wij wijzen onze collega’s regelmatig op de geldende adviezen van het RIVM op het gebied van bijvoorbeeld hygiëne en sociaal contact en vragen ze om hier ook buiten het werk bewust mee om te gaan.

  • De capaciteit van ons cloud platform is zo ingericht dat we zonder problemen een groot aantal extra thuiswerkers kunnen faciliteren. Het platform heeft in het verleden al bewezen met grote aantallen ongeplande gebruikers om te kunnen gaan. De continuïteit van dit platform heeft onze hoogste prioriteit omdat dit de manier is voor wie gebruik maakt van onze cloud diensten ook door te kunnen blijven werken. Graag wijzen wij op de mailing die wij vorige week verstuurde over hoe medewerkers in onze cloud kunnen thuiswerken.

Bij nieuwe ontwikkelingen, adviezen van het RIVM of veranderingen in bovenstaande maatregelen die gevolgen hebben voor onze klanten, zullen wij iedereen actief blijven informeren. Neem bij vragen contact op met onze Servicedesk, of bel 088 002 84 81.